czwartek, 5 września 2013

eklerki

Ciasto:
- 1 szklanka wody,
- 140 dag margaryny,
- 4 łyżki mąki,
- 4 jajka

Wodę zagotować z tłuszczem, dodać mąkę i mieszać, dopóki ciasto nie zacznie odchodzić od garnka. Dobrze wystudzić. Do wystudzonego ciasta dodać po kolei 4 jajka i dobrze zmiksować. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Nakładać ciasto szprycą lub rękawem cukierniczym. Ja takowych nie posiadam. Wykładałam zwyczajnie, łyżką.
Piec w piekarniku nagrzanym do 200°C przez ok. 30 minut. Po wyjęciu i ostudzeniu, przekroić na pół.
Moje eklerki napełniłam kremem toffiowym. Ale pewnie niedługo spróbuję czegoś innego. Eklerki polałam czekoladą mleczną uprzednio roztopioną w kąpieli wodnej. Nie lubię gorzkiej czekolady, a krem wcale taki słodki znowu nie był. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz