poniedziałek, 2 września 2013

kluski śląskie



Składniki:
- ziemniaki
- mąka ziemniaczana
- sól
- 2 jajka


Obrałam i ugotowałam 2 kg ziemniaków. Kiedy ostygły, przekręciłam je przez maszynkę. Masę uklepałam, podzieliłam na 4 części i czwartą część odłożyłam na resztę masy. W pustą ćwiartkę nasypałam mąki ziemniaczanej*, dodałam sól, jajka i zagoniłam M. do wyrobienia ciasta.
Dłońmi oprószonymi zwykłą mąką formowałam kluski. Na koniec w każdej z nich zrobiłam wgłębienie.
Kluski wrzucałam na gorącą i osoloną wodę. Po wypłynięciu gotowałam jeszcze 4 minuty. Po wyjęciu kluski zjedliśmy z ciemnym sosem i surówką. Można też jeść z przysmażoną cebulką lub skwarkami.

*swego czasu podpatrzyłam to w programie Makłowicza i mam spokój z dobieraniem odpowiedniej ilości mąki ziemniaczanej. Zawsze daję czwartą część masy i wychodzi idealnie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz